|
Uczestniczymy w Akcji Sprzątania Świata
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 8201 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Akcja „Sprzątanie świata”, obejmująca obecnie ponad 120 krajów, zaczęła się od myśli jednego człowieka. Człowiekiem tym był Ian Kiernan mieszkaniec Sydney w Australii. Jego pasją było i jest żeglowanie. Bardzo martwiło go to, że morza po których żegluje, plaże gdzie często spaceruje są tak zaśmiecone. Postanowił wtedy to zmienić taki stan rzeczy. Wraz ze swoimi przyjaciółmi i znajomymi zorganizował sprzątanie plaż nad Zatoką Sydnejską-8stycznia 1989r (w Australii jest pełnia lata). Wkrótce zdecydowano się rozszerzyć akcję na całą Australię, a następnie zaproponować innym krajom.
Scenariusz jest propozycją jak można przeprowadzić w III klasie Akcję Sprzątania Świata.
Scenariusz zajęć dla III kl w dniu „Akcji Sprzątania Świata”. Temat bloku: Pamiętajmy o zachowaniu porządku w najbliższym otoczeniu. Temat dnia: Uczestniczymy w ogólnoświatowej „Akcji Sprzątania Świata”. Ogólne zadania edukacyjne:
- uświadomienie dzieciom, że ochrona środowiska jest obowiązkiem każdego człowieka;
- kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole;
Szczegółowe zadania z zakresu edukacji-uczeń:
- rozwiąże krzyżówkę i odnajdzie hasło;
- nauczy się odpowiedzialności za wykonanie przydzielonych prac;
- pozna właściwą postawę wobec środowiska w którym żyje;
- pozna historię powstania Akcji Sprzątania Świata;
- będzie umiał wyrazić swoje myśli w formie plastycznej – plakat;
- nauczy się analizować wykonaną pracę;
- utrwali sobie zasady bezpieczeństwa na drodze;
Metody pracy: rozmowa, zadaniowa, pokaz. Czas zajęć: dzień aktywności.
- Wprowadzenie do tematu lekcji – rozwiązanie krzyżówki z hasłem SPRZĄTAMY ŚWIAT.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
K |
A |
S |
I |
A |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
C |
Z |
A |
P |
K |
A |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
T |
E |
A |
T |
R |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
K |
A |
S |
Z |
T |
A |
N |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
S |
Ą |
S |
I |
A |
D |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
T |
A |
B |
L |
I |
C |
A |
|
|
|
|
|
|
7 |
L |
A |
S |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
K |
O |
M |
P |
A |
S |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
W |
Y |
S |
Y |
P |
I |
S |
K |
O |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
Ś |
L |
I |
M |
A |
K |
|
|
|
|
|
|
11 |
Z |
A |
W |
O |
D |
Y |
|
|
|
|
|
|
12 |
K |
L |
A |
W |
I |
A |
T |
U |
R |
A |
|
|
|
|
|
|
13 |
Z |
N |
A |
K |
|
|
|
|
|
|
14 |
A |
D |
R |
E |
S |
A |
T |
|
|
|
|
|
|
|
- Pełny tytuł książki M. Jaworczakowej „ Oto jest ...”.
- Może być z daszkiem lub bez.
- Tam grają aktorzy.
- Mały jeżyk pod drzewem.
- W ławce lub za ścianą.
- Piszesz na niej litery.
- Zielony dom dla zwierząt.
- Wskaże dobry kierunek.
- Może być dzikie i pełne śmieci.
- Ma zawsze ze sobą dom.
- Inaczej wyścig.
- „Zbiór liter i cyfr” przy komputerze.
- Może być drogowy.
- Odbierze paczkę od nadawcy.
- Pogadanka na temat Akcji Sprzątania Świata.
- Krótkie przybliżenie dzieciom akcji w oparciu o Informator Fundacji Nasza Ziemia.
Akcja „Sprzątanie świata”, obejmująca obecnie ponad 120 krajów, zaczęła się od myśli jednego człowieka. Człowiekiem tym był Ian Kiernan mieszkaniec Sydney w Australii. Jego pasją było i jest żeglowanie. Bardzo martwiło go to, że morza po których żegluje, plaże gdzie często spaceruje są tak zaśmiecone. Postanowił wtedy to zmienić taki stan rzeczy. Wraz ze swoimi przyjaciółmi i znajomymi zorganizował sprzątanie plaż nad Zatoką Sydnejską-8stycznia 1989r (w Australii jest pełnia lata). Wkrótce zdecydowano się rozszerzyć akcję na całą Australię, a następnie zaproponować innym krajom. Pierwsza kampania światowego sprzątania (Clean Up the World) odbyła się w 1993r. i wzięło w niej udział 80 krajów. Obecnie corocznie bierze udział w tej kampanii ekologicznej około 130 krajów. Do naszego kraju te akcję przeniosła p.Mira Stanisławska-Meysztowicz w 1994 roku. Dzisiaj również i my będziemy uczestniczyć w tej akcji.
- Wymarsz na miejsce sprzątania.
- Omówienie miejsca w którym będziemy sprzątać – droga w kierunku wsi Blinek, przydział czynności (pary niosące worki, sprawdzenie rękawic).
- Przypomnienie zasad bezpieczeństwa w czasie akcji (zachowanie się na drodze, zachowanie się w czasie zbierania śmieci- śmieci niebezpieczne).
- Powrót do klasy, umycie się oraz wstępne podsumowanie akcji. (jak nam się pracowało, co nas zaskoczyło, jakich śmieci było najwięcej, ile nazbieraliśmy worków)
- Podsumowanie całości akcji w formie plakatów.
- Podział klasy na 4 zespoły i przydział zadania. Każdy zespół ma za zadanie zaproponować hasło związane z akcją sprzątania i przedstawić to w formie plakatu.
- Omówienie przygotowanych plakatów, ich ocena i wywieszenie na szkolnym korytarzu.
mgr Sławomir Piela |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|